CrossFit Övik

LAT: 63.304831.
LNG: 18.72137.
Meny

Bli Medlem

Innan man skriver på ett medlemskap så rekommenderar vi att du kommer och provar på att träna hos oss. Inom CrossFit är ett pass sällan det andra likt, varför vi erbjuder två stycken gratis ”Prova-på-pass” för att kunna ge dig en uppfattning om hur och vad vi tränar.

Är du sugen på att börja träna med oss är det bara att maila (eller ringa) oss om vilken dag du är intresserad av att träna så bokar vi in dig under den dagens Atletpass. För att du ska få så bra coachning som möjligt försöker vi hålla ner antalet prova-på-deltagare till max två per pass.

När du har provtränat och fastnat för det så tar du och pratar med någon av våra instruktörer. Därefter får du några dokument att ta med dig hem, läsa igenom och skriva under och ta med tillbaka till boxen. Är du redan nu supertaggad kan du kontakta ordförande Linda Glans på linda@crossfitovik.se eller 073-8177578 för mer konkret info.

Vi erbjuder två typer av programmering för våra medlemmar: Atletpass och B.I.G (Björns intensivgympa).

Atletpassen pågår i en timme* och leds alltid av en instruktör. Dessa pass anpassas för att kunna utföras av alla atleter, oavsett tidigare erfarenhet. Nivån på hur hårt du vill ta ut dig är helt och hållet upp till dig! Dessa pass erbjuder allsidig träning med olika fokusområden olika dagar i veckan. Atletpass passar nybörjare såväl som inbitna utövare.

Beroende på passupplägget kommer max antal tillåtna deltagare på Atletpassen att variera något. Detta är dels för att vi vill kunna garantera atleternas säkerhet – vi vill kunna se och följa upp varje enskild individ i gruppen. Därtill vill vi att varje atlet ska ha möjlighet att kunna fråga och bli coachad direkt av instruktören. Genom att kunna överblicka varje person i gruppen kan vi också minimera skador då vi lägger stort fokus på korrekt teknik och säkert utförande.

På tisdagar erbjuder vi ett specialinriktat atletpass mot tyngdlyftning kl. 16.30-17.30, s.k ”OlyTisdag”. Där läggs fokus på teknik-, styrke- och/eller mobilitetsövningar för att förbättra din tyngdlyftning.

*Fredagar är atletpasset 45 min (och kallas därför ”Fredag ’45”) för att inrymmas under lunchtid. 

B.I.G är den programmering många av våra medlemmar, inklusive instruktörer, följer och tränar under Open Gym-tider. Denna programmering är tänkt att passa även de som känner att de vill ta klivet och tävla inom funktionell träning och CrossFit. Passen hålls inte nödvändigtvis i av en instruktör, men gör dem gärna under våra Open Gym-tider då det finns instruktör på plats om ni har frågor/funderingar. Denna programmering kan självklart vem som helst följa men det är en fördel att ha en viss träningsvana och vara bekant med de övningar som förekommer inom sporten. Passen är heller inte tidsanpassade för att avklaras inom specifikt en timme. Övningarna är därtill ofta något mer anpassade just för tävlingsmoment inom CrossFit.

Givetvis är alla välkomna att träna vilket pass man känner för! Som medlem har du valfriheten att ta del av vilken programmering du känner passar bäst för dig.

Open Gym innebär att boxen är öppen och man kan helt enkelt komma och träna precis vad man vill. Se våra öppettider för när.

Observera att bemannat Open Gym är de tider då icke-medlemmar samt medlemmar utan tillgång till kodlås gäller. För medlemmar med kodlås kan man komma åt boxen alla dagar mellan 6.00-22.00.

När släpps passen och vart ser jag dem?
Atletpass publiceras både på Wodify och här på hemsidan medan B.I.G endast släpps på Wodify.
Vi släpper nästkommande veckas alla pass på söndagen före. På så vis kan du planera upp din träningsvecka och tagga till för kommande utmaningar!

NYTT FÖR HÖSTEN 2018
Från och med v. 34 kommer vi erbjuda SOMA MOVE (måndagar kl 19.00). SOMA MOVE utförs barfota på en yogamatta och syftar till att förbättra din mobilitet och styrka och stimulerar till en kropp i balans och ett sinne i närvaro. Här hittar du en mer utförlig beskrivning om SOMA MOVE .